Klantenservice

Welke garantie biedt Livera?

Livera levert producten van goede kwaliteit voor een aantrekkelijke prijs. Van alle geleverde producten garanderen we dat ze voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen. Voor de geleverde producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) voor rekening van Livera.

In de volgende gevallen is de garantie niet van toepassing:

  • het artikel is beschadigd door opzet, of door nalatigheid
  • normale slijtage door gebruik
  • beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de wastips

Klacht over een online aankoop

Heb je een klacht over een online aangekocht artikel? Neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur alsjeblieft gelijk foto's mee van de klacht, zodat wij je zo snel mogelijk van een antwoord kunnen voorzien.

Klacht over een winkel aankoop

Heb je het artikel in een van onze winkels gekocht? Dan kun je naar een Livera-winkel gaan om je klacht te laten beoordelen. Dit hoeft niet per se de winkel te zijn waar je het artikel hebt gekocht, elke Livera-winkel kan je verder helpen. Onze medewerkers in de winkel hebben jarenlange ervaring en kunnen de klacht goed inschatten. Hou er rekening mee dat het oordeel dat in de winkel wordt gegeven, ondersteund zal worden door onze klantenservice.

Reparatie

Indien de klacht gegrond is zullen we altijd voor de meest duurzame oplossing kiezen. Het kan zijn dat we je daarvoor vragen om het artikel te laten maken door een naaiatelier in de buurt. Dit helpt ons om duurzame keuzes te maken en ons steentje bij te dragen aan de lokale gemeenschap.

Garantie

Onze leveranciers hanteren, bij ernstige klachten, een ruil- en retourtermijn van 3 maanden. Bij Livera hebben we deze termijn verlengd naar 6 maanden om te voldoen aan de wettelijke vereisten. Buiten deze termijn worden klachten eigenlijk niet meer in behandeling genomen. Het is na 6 maanden namelijk niet meer te achterhalen wat er met het artikel gebeurd is, hoe vaak het gedragen is en of men zich aan de wasvoorschriften heeft gehouden.

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

FAQ