Klantenservice

Hoe zit het met mijn privacy en veiligheid bij Livera?

We zijn graag eerlijk over wat we met jouw persoonsgegevens doen. Hieronder kun je lezen welke gegevens we van je gebruiken en waarom we dit nodig hebben. Heb je nog vragen hierover, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Privacy van persoonsgegevens

Wij respecteren jouw privacy en verwerken je persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor u ze heeft verstrekt en in overeenstemming met de GDPR. Wanneer je op onze website Livera.nl bestelt, vragen wij je om een aantal persoonsgegevens in te voeren. Omdat we ons willen houden aan de eisen die deze wet aan de verwerking van persoonsgegevens stelt, verwerken wij je persoonsgegevens zorgvuldig en beveiligd.

Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast in 24-01-2022.

Wil je weten welke persoonsgegevens we verwerken in onze online shop? In ons cookiebeleid vind je meer informatie over welke cookies we gebruiken en voor welke doeleinden.

Certificaat Thuiswinkel Waarborg

Thuiswinkel Waarborg staat voor veilig en betrouwbaar online shoppen. Daarom doorlopen wij een certificeringstraject en worden we elk jaar gehercertificeerd. Het certificeringstraject bestaat uit drie onderdelen: een juridische toets, financiële monitoring en een veiligheidsscan. Dit betekent dat Livera.nl is gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. De bij de certificering geconstateerde werkwijze en gehanteerde voorwaarden zijn in overeenstemming met Nederlandse wet- en regelgeving. De (her)certificering vindt jaarlijks plaats. Livera.nl werd voor het eerst gecertificeerd op 10 april 2013 en voor het laatst op 1 januari 2021.

Veiligheid

Bij Livera.nl kun je veilig winkelen. Wij maken gebruik van strikte veiligheidsprocedures, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot onder andere je persoonsgegevens. Data wordt versleuteld verzonden en is op die manier niet meer te traceren. Een beveiligde verbinding is te herkennen aan ‘https://’ voor de URL in plaats van ‘http://’. Ook staat er een ‘slotje’ in de browser.

Veiligheidscriteria

a. Op de pagina waar je je persoonsgegevens verstrekt wordt gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding.

b. Wachtwoorden worden altijd gehasht (versleuteld) opgeslagen.

c. Wij nemen technische en organisatorische maatregelen om het verlies van gegevens of onrechtmatige verwerking ervan (zoals aanvallen) tegen te gaan. Wij garanderen daarom een passend beveiligingsniveau en laten onze site periodiek toetsen.

Je bestelling afhandelen

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, gebruiken wij jouw persoonsgegevens om deze netjes af te kunnen handelen. Voor je bestelling hebben we je naam, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en soms ook je telefoonnummer nodig. Daarmee kunnen we je bestelling bezorgen en je op de hoogte houden over je bestelling. Wij gebruiken je telefoonnummer niet voor commerciële doeleinden.We geven je gegevens ook aan anderen in het kader van de uitvoering van de overeenkomst, bijvoorbeeld aan bezorgdiensten zoals Post NL en DHL For You en ons distributiecentrum. De verzamelde informatie wordt alleen intern gebruikt en wordt niet doorgegeven aan andere organisaties. Wij bewaren deze informatie tot jouw bestelling is afgerond. Bepaalde klantgegevens bewaren wij langer in verband met de wettelijke fiscale bewaarplicht.

Je account

In je account op Livera.nl slaan we onder andere de volgende informatie op: je voor en achternaam, adres(sen), e-mailadres, geboortedatum, aflever- en betaalgegevens en opgegeven informatie en interesses. Wij bewaren deze informatie zodat je ze niet steeds opnieuw in hoeft te vullen en zodat wij je kunnen contacteren in het kader van uitvoering van de overeenkomst. Je kunt via jouw account informatie aanpassen wanneer je dat wilt. Ook kun je je inschrijven en afmelden voor onze nieuwsbrief. Na een eerste aanmelding sturen we je een leuke verrassing per e-mail. We bewaren ook gegevens over je eerdere bestellingen zodat je deze makkelijk kan terugvinden. Dit doen wij zodat je zelf altijd terug kan kijken welke artikelen en maten je hebt besteld.

Klantenservice

Via het contactformulier kun je ons vragen stellen of aanvragen doen. Hiervoor gebruiken wij jouw naw-gegevens en e-mailadres. Je kunt ons bereiken per e-mail of telefoon (op uitsluitend werkdagen van 09:00 - 17:00 uur). Ook kun je altijd reageren via onze social media kanalen zoals Facebook en Instagram. We bewaren je aanvraag, zodat we je gegevens makkelijk terug kunnen vinden en je snel te kunnen helpen. Deze hebben wij nodig vanwege het contract die we met je sluiten. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie.

Reclame

Wij willen je graag reclame sturen over aanbiedingen en nieuwe producten of diensten. Dit doen wij:

a. Per post

b. Per e-mail

c. Via social media

Je kunt op ieder moment bezwaar maken tegen deze reclame. In elke uiting staat hoe dat moet

Direct Mailing (geadresseerde post)

Indien je een Direct Mailing ontvangt is dat omdat je bent ingeschreven als klant. Hiervoor heb je ook toestemming gegeven via het registratieformulier in onze winkels. Wil je geen Direct mailing meer van ons meer ontvangen, dan kun je je uitschrijven door een e-mail te sturen naar klantenservice@livera.nl. Wij zorgen ervoor dat je in de toekomst geen Direct Mailing meer ontvangt. 

Kloppen je gegevens niet? Stuur een e-mail naar klantenservice@livera.nl met de juiste gegevens en wij passen dit aan in het klantenbestand. Wijzigingen m.b.t. uw persoonsgegevens kun je ook altijd door een van onze winkels aan laten passen.

Nieuwsbrieven (e-mail)

Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrief. Jouw e-mailadres wordt alleen met jouw toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen, acties en ons nieuws. We hebben algemene en persoonlijke nieuwsbrieven. De persoonlijke nieuwsbrieven stellen we samen op basis van je gegevens, zoals eerdere bestellingen. Dat maakt de nieuwsbrief interessanter voor je. Wil je geen nieuwsbrieven van ons meer ontvangen, dan kun je je afmelden in de link onder iedere nieuwsbrief of via je account. Deze gegevens worden bewaard totdat u het abonnement opzegt.

E-mail naar aanleiding van je aankoop

a. Wij nodigen je naar aanleiding van je aankoop in een van onze winkels uit een klant tevredenheidsenquête in te vullen. Wij werken samen met een onafhankelijk bureau, genaamd Wizville.  Wij hechten waarde aan eerlijkheid en betrouwbaarheid en waarderen het als je de moeite neemt de winkel waar je de aankoop hebt gedaan te beoordelen. Dit is natuurlijk niet verplicht. Circa 2 dagen na je aankoop ontvang je een e-mail. 

b. Wij kunnen je, in het kader van een gesloten overeenkomst, aanbiedingen doen over soortgelijke producten en diensten, mits je bij het verstrekken hiervan geen verzet hebt aangetekend. De mogelijkheid tot het aantekenen van verzet is vermeld bij het moment van het verstrekken van je gegevens. Bovendien heb je de mogelijkheid in elke vorm van communicatie verzet aan te tekenen tegen verder gebruik van uw e-mailadres.

c. Bij het verzamelen van je e-mailadres voor redenen anders dan in het kader van een gesloten overeenkomst, wordt dit niet gebruikt voor het overbrengen van ongevraagde communicatie wanneer je daarvoor geen toestemming hebt verleend.

Inzicht in historische aankopen

We hebben inzicht in de historische aankopen die je bij Livera heeft gedaan in het verleden. Deze gegevens zijn momenteel tot 3 jaar na aankoop in onze winkels terug te zien. Dit gebruiken wij om je te helpen welke artikelen en maten je de vorige keer hebt gekocht, zodat we je direct kunnen adviseren welke artikelen voor jou geschikt zijn.

Statistieken en profilering

Wij houden statistieken bij over het gebruik van onze webshop. Met deze statistieken verbeteren we onze webwinkel om zo bijvoorbeeld alleen nog relevante informatie te laten zien. Wij kunnen jouw persoonsgegevens niet inzien in onze statistieken en wij zullen jouw privacy te allen tijde respecteren. Wij gebruiken Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze webwinkel gebruiken. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen Analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten.

Reviews

Verzamelen van  reviews via Wizville 
Livera werkt samen met een onafhankelijk bedrijf 'Wizville' voor het verzamelen van reviews. 
Wizville werkt met een cloudgebaseerd, alles-in-één platform voor het verzamelen en beheren van klantfeedback waarmee de klanttevredenheid wordt gemeten van klanten die een aankoop hebben gedaan in onze webshop of in een van onze winkels.
 
Wie kan een review schrijven?
Uitsluitend onze klanten die een aankoop hebben gedaan in onze winkel of webshop kunnen een review achterlaten. We nodigen je naar aanleiding van je aankoop per e-mail uit om een review te schrijven. Wij werken samen met een onafhankelijke review partij, genaamd Wizville. Je mag dus alleen een review schrijven als je bij ons een aankoop hebt gedaan. Wij hechten waarde aan eerlijkheid en betrouwbaarheid en waarderen het als de moeite neemt een review te schrijven over ons bedrijf en producten. Dit is natuurlijk niet verplicht. Circa 5 dagen na je aankoop ontvang je een e-mail met daar in een link waarop je moet klikken op de review te plaatsen. Wil je een review schrijven, kies dan zelf of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Wij houden bij wie welke review schrijft.
 
Hoe wordt de echtheid gegarandeerd? 
Wizville is een onafhankelijke partij die zowel positieve als negatieve beoordelingen plaatst. De echtheid wordt bewaakt door uitsluitend kopende klanten in de gelegenheid te stellen een beoordeling te schrijven.

Zij maken gebruik van verschillende technische maatregelen om ervoor te zorgen dat uitnodigingen per e-mail voor het geven van beoordelingen alleen naar e-mailadressen worden gestuurd waarmee ook een aankoop is afgesloten.

Klanten die een aankoop hebben gedaan, ontvangen een uitnodiging tot het geven van een beoordeling. Via de link in de e-mail kan een beoordeling van de daadwerkelijk verrichte aankoop worden gegeven. In het kader van de geautomatiseerde verzending van uitnodigingen wordt het e-mailadres van de klant via API of door middel van de zogenaamde Review Collector aan Wizville doorgegeven om een uitnodigingsmail te versturen. Hierdoor wordt er technisch voor gezorgd dat alleen aan die e-mailadressen een uitnodiging voor het indienen van een beoordeling wordt verzonden, waarmee ook de aankoop is gedaan.

Worden zowel positieve als negatieve beoordelingen geplaatst op onze website? 

Ja alle reviews worden geplaatst op onze website m.u.v. teksten die discriminerend, beledigend zijn of haatdragende taal. Dit wordt voorkomen door technische maatregelen en handmatige controles voordat een review wordt geplaatst.
Alle reviews zijn transparant en zichtbaar voor iedere bezoeker op onze website. Wij verwijderen geen reviews, dus ook niet als de content kritisch is of een product niet bevalt.
 
Worden er betaalde reviews op onze website geplaatst? 
Dit is onmogelijk door de samenwerking met deze onafhankelijke review partij die waarborgt dat uitsluitend onze kopende klanten een uitnodiging ontvangen.
Onze klanten zijn niet verplicht om een review te schrijven. Wij vinden het belangrijk om te weten hoe onze klanten onze producten beoordelen met als doel andere klanten hierbij van informatie te voorzien door hun ervaring te delen.
Wij lezen de reviews voor de verbetering van onze producten in pasvorm en comfort met als doel om onze klanten beter te kunnen voorzien in hun behoeften. 
 
Binnen welke termijn worden de reviews gecontroleerd en geplaatst op onze website? 
Dit gaat automatisch binnen 1 a 2 werkdagen.
 
In welke gevallen wordt een review niet geplaatst? 
Alle reviews worden voor plaatsing gecontroleerd. Indien een review obsceen, discriminerend of haatdragende taal bevat, wordt een review niet geplaatst.
 
Privacybeleid Wizwille
Voor meer informatie over het privacybeleid van Wizville verwijzen we je naar deze website:

Winacties

Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij je naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen we de actie uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken. Ook meten wij zo de respons op onze acties.

Inzage en wijzigen van je gegevens

Vragen over ons privacybeleid of vragen omtrent inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) je persoonsgegevens kan je te allen tijde richten aan service@livera.nl.

of per post aan:

Livera B.V.
T.a.v. www.livera.nl
De Brand 27 
3823 LJ Amersfoort 
KvK : 51505932

Deze website wordt uitgegeven door Livera BV, De Brand 27, 3823 LJ - Amersfoort, Nederland - dochteronderneming van Chantelle SA, geregistreerd bij RCS CRETEIL met het nummer B 562 053 694, hoofdkantoor op 8/10 rue de Provigny, 94 234 Cachan, Frankrijk.

Staat het antwoord van je vraag hier niet tussen? Neem contact met ons op.

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

FAQ