Klantenservice

Shop bewust & vermijd retourzendingen

 

Waarom moet ik betalen voor mijn retourzending?

Om de bewustwording te vergroten van de hoeveelheid artikelen die wordt geretourneerd, vragen wij vanaf 17 april 2024 een bijdrage van €1 per artikel voor het terugsturen van de geretourneerde artikelen.

Zowel de bezorging als een eventuele retourzending van jouw gekochte items heeft effect op het milieu. Bij Livera streven we ernaar om onze impact op het milieu te minimaliseren en jouw winkelervaring te verbeteren. Jij kunt ons daarbij helpen! Door bewust te winkelen en onnodige retourzendingen te vermijden, dragen we samen bij aan een duurzamere toekomst.

Twijfel je over de juiste maat? Maak dan gebruik van onze maathulp om een perfecte pasvorm te vinden. En als je niet zeker weet welk product het beste bij jou past, staat onze keuzehulp voor je klaar. Samen kunnen we een verschil maken, stap voor stap. Neem gerust contact op met onze klantenservice als je nog vragen hebt over een product. Voor persoonlijke aandacht een garantie dat we jouw perfecte BH in één keer vinden, kan je altijd terecht bij een van onze 100 Livera winkels. Bekijk hier welke winkel het dichtst bij jou in de buurt is. 

Krijg ik de verzendkosten van mijn bestelling vergoed?

Verzendkosten worden alleen terugbetaald bij een retourzending van je gehele bestelling. Retourneer je items waardoor je onder de minimale besteding van €65 komt, dan worden de verzendkosten van €3,95 ingehouden op je retourbedrag. Dit geldt niet bij een Click & Collect order. Hier worden de verzendkosten niet ingehouden.

Hoe verstuur ik mijn retourzending?

Om jouw retourzending zo bewust mogelijk terug te sturen vragen wij jou om de originele verpakking met hersluitbare sticker te gebruiken. Hergebruik van de verpakking zorgt voor minder afval en papierproductie. Vermijd het gebruik van (duct)tape en wanneer mogelijk breng je retourpakket lopend of met de fiets naar jouw dichtstbijzijnde DHL pakketpunt. 

Je vindt hier hoe je jouw retourzending aanmeldt.

Wat gebeurt er met mijn retourzending?

Eenmaal aangekomen bij het warehouse controleren wij de item(s) uit jouw retourzending. Na productcontrole leggen wij het product weer terug op voorraad om verspilling te voorkomen. Wanneer een item niet meer opnieuw verkocht kan worden omdat het artikel niet meer voldoet aan onze kwaliteitseisen, doneren of recyclen wij deze artikelen. Artikelen worden nooit vernietigd. 

Bij Livera moedigen we duurzame retouren aan, en we willen benadrukken dat we producten niet als vrijblijvend beschouwen om uit te proberen. Laten we samenwerken om onze planeet te beschermen en verantwoordelijkheid te nemen voor onze aankopen.

Bedankt voor je steun aan onze inspanningen voor een duurzamere toekomst!

 

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 1

FAQ